Ceramah / Pameran di SMK Tamparuli dan Kolej Yayasan Sabah telah dilaksanakan….

Posted: 21 April 2011 in Ceramah, Pameran dll, Institusi Pendidikan Bebas Dadah

SMK Tamparuli – 20/April/2011, 8.30 – 12.30 tgh

“Pak…. Pak Kangku Do, Sumunsui Do Jambatan, Jambatan Do Tamparuli”…. Aikk betul ker lirik lagu nie.. klu salah tulunglah betulkan hehe.. teringat Tamparuli, teringat plak bait-bait Lagu Jambatan Tamparuli hahahaa… Ari 3 lagi nie, tamu di Tamparuli… Mee Tuaran, nyammm-nyammm kahkahhaa…!

Alhamdulilah akhirnya siap juga karaja ari…. Pagi tadi bermula jam 8.30 pagi kami telah bertandang ke SMK Tamparuli atas jemputan ceramah, pameran dan ujian urin… ok lah semua pelajar-pelajar yang terlibat memberikan kerjasama yang baik… fokus dangar ceramah dan tengok pameran… aaii bukan pelajar ja yang tengok pameran maa, cikgu-cikgu pun ada juga hehee… macam-macam soalan la diutarakan.. bule la untuk dijawab… 😉

Ujian urin juga telah dilaksanakan… untuk pengetahuan, ujian urin ini dibuat ke atas pelajar-pelajar secara rawak / rambang ja… tidak lah bermaksud adik-adik yang diurin itu adalah suspek (mengambil dadah)… harap paham ok.. 😉  ini bertujuan untuk pencegahan / pengesanan awal… sekurang-kurangnya semua pelajar tahu bahawa dadah itu adalah bahaya dan kerajaan begitu serius dalam usaha membendung penglibatan dadah bermula daripada peringkat sekolah lagi…. Tinguk la video dan gambar-gambar ni…

Ujian Urin Pelajar

Cendera kenang-kenangan daripada pihak sekolah

 

“Kami Pelajar SMK Tamparuli Bebas Dadah”

 

Institut Kemahiran Malaysia (IKM) Sepanggar – 20/April/2011, 2.00 petang

Hahaa.. selepas SMK Tamparuli, kami bergegas pula ke IKM atas jemputan ceramah sempena minggu orientasi pelajar-pelajar Kolej Yayasan Sabah… Fuyooo… ramai juga pelajar di dalam dewan untuk mendengar ceramah.. Kami difahamkan bahawa rata-ratanya semua pelajar datangnya daripada seluruh seantero Borneo dan juga sedikit daripada Sarawak… “Selamat Tinggal SPM, kami di KKYS Sudah”, mungkin begitu la ba kunun kata adik-adik kita tu kekee… alahai daripada sya mencarut sini… nahh tinguk la gambar-gambar dan video dorang yang sempat kami rakam untuk tontonan anda semua yang sudi menjenguk Blog ni…. 😉

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s