Kem SHIELDS telah dilaksanakan……!

Posted: 29 November 2011 in Kem SHIELDS

happy ye ye ye
happy ye ye ye
kami remaja yang ceria
siang jadi kenangan malam jadi impian
cintaku semakin mendalam
kepop

happy ye ye ye
happy ye ye ye
kami remaja yang ceria
siang jadi kenangan malam jadi impian
cintaku semakin mendalam
so sweet…….

Nie lah backdrop SHIELDS…

Syukur alhamdulillah… akhirnya kem SHIELDS yang dijalankan pada 22-25/11/2011 telah dilaksanakan dengan jayanya setelah berkampung selama 3 malam 4 hari di Pusat Kokurikulum, Kem Malangang, Kiulu… terima kasih kami ucapkan kepada SMK Tamparuli, SMK Tun Fuad Stephens, Kiulu, SMK Telipok, SMK Teknik Keningau, SMK Benoni, Papar,  SMK Mary, Papar dan St. Joseph, Papar… tanpa anda semua sudah pasti kem dijalankan dengan penuh kesuraman…!

Hahaaa… ni hari pertama ketibaan… Sarjan misai tengah bagi kawad tu… 😉

Sudah tentu selama bersama-sama dengan kami di kem Malangang ini banyak catatan sejarah yang diperolehi…. walaupun masa begitu singkat namun kegembiraan maupun kesedihan pasti jua terpancar di wajah masing-masing… lebih-lebih lagi pada akhir program…. biasalah tu……. air mata tu tumpah jugak di Kem Malangang tukan… entah korang yang keberapakali dahh haha…!

Antara Latihan Dalam Kumpulan (LDK) yang sedang dijalankan…. Aduhaiii… fasilitator tu pun dekatmau tergolek-golek ketawa… apa yang lucu oowhh..?

Apa yang penting…? kerjasama…. 😉

Sesi pembentangan sedang dibuat…. sporting adik-adik nie.. baguss…

LDK – Komunikasi berkesan..

Bila ditanya, aktiviti apa yang syok?.. “Flying Fox…” ahhh tu plak jawaban yang diberi…  apa yang paling tidak siokk? “Kami kena teriakk” .. hahaaa..! tapi sebenarnya banyak aktiviti yang melibatkan ceramah, LDK, Kembara ilmu telah

Tengah siap peralatan flying fox….

Haa.. ni dia menara Flying Fox tu…

Fuyooooo syokk terbang di angkasa ni….

dijalankan… semuanya memgandungi mesej-mesej antidadah yang jelas dan dijalankan dengan penuh keceriaan…..  adik-adik semua pun tidak jemukan… ? yalah…  taula kamurang semua ada kumpulan dan  fasilitator-fasilitator yang hebat-hebat, kiut miut lagi kan…  hehee

Sesi ceramah oleh AADK sedang dijalankan.. wahh khusyuk adik-adik ni semua…

Ceramah oleh Dr. Ananglanka bte Kassim.. pakar motivasi remaja… ahh adik ada yang nangiskan… ellee malu2.. hehe..

Menyentuh jiwa… ada yang nangis…!

uiiiii senyum sampai ke telinga pun ada…!

Haaaaa…. ni ceramah daripada Abang daripada LPPKN… seronokkan..!

Wahhh… cantiknya pemandangan di waktu pagi… bila diamati gambar ni, macam dalam cerita KingKong plak kan… yalah.. yang  cerita di sebuah pulau tu hehe….

Sedia untuk senaman pagi…..

Wahh Ustaz n the geng…  senyum mengantuk kali ni… hhee

Abang K-pop kamurang lagi…!

Alalaaa… mana asi….!

Abang magik disini hahaa..!

Ustaz yang ceria disini.. senyuman sepanjang zaman.. bersama dgn kakak jelita korang hahaa..!

Team fasi pakar mengayat time kembara 2 haha… nangis korang kan… eiikk malu2..  ;

Posting maut abg magik dgn abg mas…

Wahhh ramai peminat abg K-pop ni… 😉

So sweettt… k-kop.. plak jadi tradmark korang ye hehe… memang menyeronokan… bila ditanya ada yang mau balik… semua geleng kepala… ada yang mau tambah hari? semua setujuu… siap angkat tangan lagi tu….  wahh semangat betulah korang time tu… hehe..

Ni lah suasana khemah… besar n selesa kan.. syokk.. tp klu lupa tutup habisla, anjing liar masuk … hahahaaa…

Terkial-kial… cepat berkumpul di dewan.. kalau tidak… saya kasi kasi rubuh khemah kamu semua… cepatt… kumpul di dewan hahaha.. itulah ungkapan kem komandan kamu yang tegas dan bengiskan… masih tergiang-giang ke di telinga? heheee. Lagi, bila saja kem kom ini pegang microfon… pastinya semua diam dengan muka yang monyok kahakahaaa…. koto keke…. itu perkara biasa dahh … sebab dari awal lagi Ketua Fasilitator suda bagi tau kan.. bermula saja kem ini, adik-adik semua akan diuji dengan ketahanan mental dan fizikal… itu lah salah satunya… huaahhahaa…!

Aura seorang magician…

Dengan gaya tersendiri abg magik ni hehee…

Wajah-wajah comeloteh peserta kem hehe..

Uiinaaa toh.. abg so sweet bah ni hahaa..!

Syok ker tidur dalam khemah…? pasti syokk kan.. lebih-lebih lagi bagi korang yang belum pernah… jadi, ini lah pengalaman pertama korang…. uiiii kesian… masa tu hujan kuat, khemah plak masuk air… basah ker pakaian korang…?? anggap cabaran lah k… 😉

jeng2.. ni suasana sebelum mula kembara 1… masing2 kump. tengah memahami permainan… tapi musykil plak addik sorang ni.. tajam mata memandang ??! hihihi….

Aikkk kamurang tidak cari ker orang yang bagi talk penghayatan pada malam tu…. ?? susah-susah kami import dari Singapore dengan penerbangan MH2626… semua semata-mata untuk korang….? wakakakaaa…..

slmt datang ke checkpoint1… sedang cuba leraikan metal magic.. Wahh.. Cantik muka..Tahniah la sbb da jadi askar Antidadah..!

Alamak yang terkinja2 pa hal nie ahh..? hahaa ni la salah satu ujian bagi di setiap checkpoint..

Hrmm.. penat mnulis ni… akhir kalam… Saya  bagi pihak AADK Negeri Sabah sekali lagi memohon maaf sekiranya sepanjang program ini berlangsung ada tersalah bahasa, kasar atau ada yang tersentuh jiwa da perasaan.. Satu hari nanti

Penghayatan malam…… ahhaa tulis jangan inda tulis… 😉

ustaz sdang memberi tazkirah subuh.. wahh.. ceria adik2 ni….. bagus..!

Suspen time….. siapa yg kenaa… rupa2nya  ada org da makin tua pla haha.. aikk si abg magik dgn ustaz pun birthday kah tu.. ?! kacau daun tul hehee.. ;)!

“Happy Birthday…”

sekiranya adik-adik terjumpa kami di mana-mana, tegur-tegurlah kami… bukan apa… bagi kami amatlah sukar untuk mengingat wajah-wajah yang begitu ramai… tapi wajah yang ramai begitu senang untuk ingat wajah kami yang satu ni kan ;)……..

Ok lah nanti ada masa akan diupdatekan lagi blog ini… gambar-gambar aktiviti belum ada kan…?  semoga semua bekas peserta kem ini dapat apa yang telah kami sampaikan untuk diaplikasikan dalam kehidupan seharian, khususnya dalam penolakan pengaruh dadah… ingatlah adik-adik… dadah ini tidak mengenal siapa, orang kaya, orang susah, orang berpangkat, orang berpelajaran, orang tidak berpelajaran bla bla bla bla…

satu yang kami minta, sekarang adik-adik semua adalah agen penggerak kami… justeru itu, amat gembiralah kami kiranya adik-adik semua dapat sampaikan mesej-mesej antidadah yang telah

hahaa… ni amanat terakhir daripada pak cik, Ketua Fasilitator.  ingat ye adik-adik semua..watchaaaa.sampai jumpa lagi…

Jgn masuk telinga kanan, keluar telinga kiri…. sudahhh…. apa senyum-senyummm…? 😉

Di hari majlis pernutupan….

flashback… hahaa.. ini la wajah korang time mula2 datang…

bye2… slmt pulang… 😉

dipelajari di kem ini untuk disampaikan semula kepada ahli keluarga sendiri, jiran-jiran, kawan-kawan atau dalam masyarakat sekeliling kamurang nanti agar dapat diwujudkan satu kehidupan yang harmoni, sihat tanpa dadah…dapat mengamalkan gaya hidup yang sihat….. TQVM..

Anak itik, anak kera

Dalam kem rasa sengsara

Tapi itu cuma sementara

bukan pun lama

Huahahaa…..!

Gambar kenang-kenangan sepanjang zaman…. chewahhh…!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=141771435930973&set=a.141770605931056.30132.100002943536099&type=1&theater

Atukkoii… rancak plak korang di FB nie… sudahhh.. pi buat karajaaaa… hahahaa..!

Sumber terdahulu :

https://aadksabah.wordpress.com/2011/11/10/program-kem-sayangi-hidup-elak-dadah-selamanya-shields/

Advertisements
Komen-komen
  1. Wendy Chua berkata:

    Saya suka ni kem! Kalau ada lagi lain kali,saya nak join! Memang Best! Kem ni memang berfaedah! Like! 🙂

  2. tq… insyaallah ada masa kita jmpa lg di kem spt ini…. korang bertuah kerana ikut… ramai kwn2 kamurang sebenarnya disuruh dtg tp mnolak disaat akhir… mgkn dorang pikir program ini x syokk kan hehee.. lugi oohh.. 😉

  3. ainatul safaini berkata:

    WAAHHHHH !!!!!!!!!! TERBAEKK !!!

  4. Mmg terbaek.. maaa. hahaa.. ada masa nnti sy update..

  5. syuhada... berkata:

    ermmmmmmmmmmmm…..noooooooooooo commmmment….
    tapi satu jaklah sa mau komen…ermmm…kem ni kan terlampau syok… itu jak…
    hehehehehehe…..

  6. sharine gabriella ( gabriella) berkata:

    saya mau join lagi kem mcm nie ….. tpi kalo bule lima hari 4 malam hahahahaha baru syiok
    terbaik ……!!!!!

  7. Nazim Man berkata:

    wah… seronoknya… nak join kalau ada buat lagi kem macam ni… ^_^

  8. InsyaAllah.. kami akan menganjurkannya pula pada tahun depan sekiranya tiada halangan… 😉

  9. Ivy Yvet Robert berkata:

    t’ingat balik time kem duluu.eee.haha~

  10. Elsie berkata:

    I seriously love your website.. Excellent colors &
    theme. Did you create this website yourself? Please reply
    back as I’m wanting to create my own personal site and would like to know where you got this from or just what the theme is called. Cheers!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s